Tips urut untuk sakit belikat/belakang badan


Ramai yang whatapps bertanyakan sesi urutan. Off buat masa sekarang. Semalam dan hari ni lebih 10 orang nak urut. 😭😭😭.Tak tahu nak tolong macam mana. Sepatutnya ikut jadual pun hari ini ada 3 sesi urut di wangsa maju, Bandar Baru Bangi dan Putrajaya. Maaf saya batalkan semua. 🙏🙏🙏 .

Kebanyakan yang bertanya majoriti sakit belakang/ lower back pain dan tidak  selesa bahagian urat belikat. Saya kongsikan sedikit tips untuk legakan. Boleh minta tolong isteri or suami urutkan. Bleh la beramah mesra sikit musim RMO nie. 9 bulan lagi penuh lak wad O&G 😂😂😂.

Untuk tidak selesa di kawasan belikat:
* gunakan ibu jari/siku tekan sambil uli/goyangkan dan di kawasan X. Kebiasan dlm kiraan 7-13. Bahagian kebiasaan ramai yang sakit dan tidak selesa.
* Lurutkan dari titik no 1 - titik no 2. Urutan secara sehala sahaja. Kebiasaan dalam 7-13 kali. ikut keselesaan. Ulangi semua step.
*Gunakan towel panas atau bantal panas untuk tuam. jangan terlalu lama. InsyaAllah akan melegakan rasa sakit atau tidak selesa di bahagian belikat.

Urutan tidak boleh terlalu lama or terlalu kuat. Akan boleh mengakibatkan lebam/pecah darah/pecah kapilari darah. Tapi tekan je..😂😂😂
Sedikit perkongsian dari saya. Boleh share untuk yang memerlukan. Sifu-sifu urut bleh tegur kalau ade penambahan - Urut Tradisional Mosy.

#UrutTradisional
#StayAtHome

Comments

Popular posts from this blog

Urut tradisional Bangi Serdang Putrajaya Cyberjaya Kuala Lumpur Ampang dan sekitar

Urut Tradisional Melayu ke rumah.. outcall sahaja

Urut Tradisional lelaki Bangi Nilai Serdang Kajang